http://www.parnupostimees.ee/2712372/hea-traditsioon-tootab

Raeküla koolis on tore traditsioon – igal aastal toimuvad teistmoodi õppepäevad nii väikestele kui ka suurematele. See on päev, mil tuleb õppida asju, mida varem ei ole proovinud, ja avastada uusi, mis panevad silmad särama.

Juba teist aastat kasutame selle päeva sisustamiseks sõprade abi – õpilastega tegelevad sõpruskoolide õpetajad ja meie aitame neid. Nii sõitis juba neljapäeva varahommikul neli meie õpetajat Muhu põhikooli, kus neid põnevusega oodati, meie võtsime vastu Laulasmaa kooli õpetajaid ja Laulasmaale suundus Muhu kooli delegatsioon. Meie külalised pakkusid õpilastele elamusi neljas töötoas ja muljetavaldavad olid nad kõik.

Olümpiatöötoas toimus viktoriin, mille korraldas kehalise kasvatuse õpetaja Jüri Rumm. Küsimused olid koostanud Laulasmaa kooli õpilased ja need puudutasid hiljuti lõppenud Sotši taliolümpiamängude temaatikat. Põnevad küsimused aitasid hästi meelde tuletada olulisi momente möödunud olümpiast ja meie sportlaste saavutusi.

Male töötuba juhendas õpetaja Inga Mehide, kes tutvustas seda imelist mängu, mis arendab mälu ja mõtlemist. Vastukaaluks tänapäeva „netis istuvale“ maailmale tekitas üks ühele ja reaalsuses toimuv mäng päris suurt elevust. Igas õpperühmas oli neidki õpilasi, kes malega juba sinasõbrad ja said kohe võistlustulle asuda. Ülejäänutele andis õpetaja põhjaliku ülevaate malekäikudest, nii et tunni lõpuks olid kõik juba tõelisest hasardist haaratud ja mõnigi paar oleks tahtnud veel vahetunnilgi edasi mängida. Võib öelda, et meie kooli õpilased on nüüd malepisikust nakatatud.

Muusika ja kunsti integreeritud töötuba juhendas kunstnik Tõnu Talve. Tema loomingus sulanduvad kunst ja muusika. Sellist emotsioonidest kantud maalimist nimetatakse Fragile kunstiõpetamise meetodiks. Fragile-meetodit on Tõnu Talve tutvustanud mitmel rahvusvahelisel kunstiõpetajate sümpoosionil ja nüüd tutvusid sellega Raeküla kooli õpilasedki. Töötoas maaliti oma peegelportree, mida pärast sai iseloomustada värvide põhjal – oli väga hariv!

Viimases töötoas tutvuti õpetaja Regina Proskura juhendamisel esperanto keelega. Õpilased said teada, et esperanto idee on olemuselt üllas ja kena: seada nii suurte kui väikeste keelte kõnelejad võrdsesse positsiooni. Olime üllatunud, et esperanto keeles ilmub kümneid ajakirju ja ajalehti, tehakse raadiosaateid, esperanto keelde mitte ainult ei tõlgita, vaid selles on ilmunud rohkelt algupärast poeesiat ja proosat. Õpetaja näitas videoid ja õpetas sõnade moodustamist.

Vahepeal kinnitasime keha suupistelauas, mille valmistasid seitsmendate klasside tüdrukud söökla juhataja Juta Tammelehe juhendamisel. Siis jätkasime uute asjade uurimist. Kõik, mida me koolis teeme, võiks pakkuda naudingut, eriti õppimine.