http://www.parnupostimees.ee/1181386/raekula-kooli-ainenadal-loppes-pauguga

Pärnu Raeküla kooli reaal- ja loodusainete nädal pakkus õpilastele huvitavaid tegevusi ja loenguid ning nagu tavaks, lõppes see kõva pauguga.

Esmaspäev möödus matemaatiliste viktoriinidega, teisipäev oli loodusainete päev. Algklassides toimus teaduskonverents. Kõigile vaatamiseks olid välja pandud keskkonnaameti näitused rannaniitudest, kahepaiksetest ja prügi taaskasutusest.

Õpilastele tuli esinema keskkonnaameti keskkonnahariduse spetsialist Merike Palginõmm, kellega Raeküla kool on palju aastaid head koostööd teinud. 7. klassiga räägiti teemal, kuidas aidata hätta sattunud looma. Huvitavate näidete ja pehmete mänguloomade kaasabil sai selgeks, kes üldse on hätta sattunud loom, kuidas on kõige targem temaga toimida ja mis veel tähtsam – kuidas teadmatusest talle ise mitte kahju teha.

8. ja 9. klassid kuulasid loengut looduskaitsest Pärnumaal. Teema on raske, seaduste tundmisega seotud ja vähem lastepärane, ent Merike Palginõmm oskas seda nii esitada, et lapsed said aru: need teadmised puudutavad igaüht nendest.

Kolmapäev – minifirmade tähetund – pakkus kooli minifirmadele müügivõimalust. MF Glaav Team müüs taaskasutatavast materjalist nõusid, MF Südameseebimissid isevalmistatud seepe, MF Kuubikud käevõrusid. Kukekommide müüja müüs ära kogu oma kauba. EwB Tegude Kalender, mis on käesoleval õppeaastal rahvusvaheline õpilasfirma ja kellel oma kalendrid juba müüdud, tegeles Rootsi ja Portugali partnerfirmade toodete (teepakid ja T-särgid) müügiga.

Neljapäeval pakkusid õpilastele inspireerivaid loenguid projekti „Reaalainetega edukaks“ raames Paavo Pauklin (Skandinaavia-Poola ekspordi keskus) ja Itella Information ASi tootejuht Andres Lilleste. Õpilased jäid väga rahule ja ühe õpilase arvamus võttis loengu tabavalt kokku: „Sain aru, et kui ma ei oska matemaatikat ega ole kodus infotehnoloogias, on mu tulevik tume!“ Nii hull see muidugi ei ole, aga omajagu tõtt on selles küll – kiirelt arenev infotehnoloogia tungib kõigisse eluvaldkondadesse. Selle teadvustamine oli üks korraldajate eesmärk.

Reedel külastas kooli teadusbuss ja tõi kaasa keemiateatri etenduse. Kolmanda kooliastme lapsed said kaasa elada Tartu ülikooli üliõpilaste lõbusalt esitatud katsetele. Näidati küll lahuste värvide muutumist, küll tuld ja tossu tekitavaid reaktsioone. Kõigega käisid kaasas selgitused ja publikuga suhtlemine, kus õpilased said näidata oma teadmisi. Kõige paremini teati vastust küsimusele, millega keemiateatri etendus lõpeb. „Pauguga!“ kostis üksmeelne vastus. Ja pauk tuli. Õigemini kaks: suur pauk õhupallitäie vesinikuga ja veel suurem paukgaasiga.